Welzijn en Zorg

Werkgroep Welzijn en Zorg

Doel werkgroep Welzijn en Zorg

Ondersteunen van het welzijn, de saamhorigheid, en de leefbaarheid in Buggenum.

Organisatie werkgroep

Werkgroep Zorg en Welzijn bestaat uit zes deelnemers. De werkgroep komt om de vier maanden bij elkaar.
Heeft u ideeën of interesse om deze werkgroep te ondersteunen dan kunt u contact opnemen met de coördinator

Persoonlijke kaartjes

Bij feestelijkheden zoals geboorte, huwelijk (of 25 – 40 – 50 – 60 – 70 jarig huwelijk), kampioenschap en ook als een dorpsgenoot overleden is, verzorgt deze werkgroep een kaartje voor de betreffende inwoner. Uiteraard mogen deze gelegenheden  doorgegeven worden aan de dorpsraad zodat niemand vergeten wordt.

Duo-fiets

De dorpsraad heeft enkele jaren geleden via een project een duo-fiets aangeschaft. Helaas is deze duo fiets onlangs afgeschreven. Wilt u toch een fiets reserveren? Vraag gerust naar de mogelijkheden bij Zorgboerderij Klooster Keyserbosch, Keizerbos 1A, 6086AX Neer. Voor gebruik wordt een vrijwillige  bijdrage gevraagd.
Op Keyserbosch is ook een rolstoelfiets van de Zonnebloem te huur waarvan iedereen met een fysieke belemmering gebruik mag maken. De kosten hiervan zijn 5 euro per dagdeel.

Telefonisch; 0475 592490 of 06 10315969 of via mail; info@kloosterkeyserbosch.nl.

Gastvrouwen/heer

Nieuwe inwoners in Buggenum worden in Buggenum van harte welkom geheten. Zij krijgen een welkomstkaartje in de brievenbus. Vervolgens zal de nieuwe inwoner persoonlijk, door een van de  “gastvrouwen/heer” een informatieklapper overhandigd krijgen. In deze klapper staat allerlei informatie over de lokale verenigingen.
Vindt u het leuk om als gastheer of -vrouw nieuwe inwoners welkom te heten? U bent van harte welkom. Neem dan contact op met Thea Eggels via: eggelsw@gmail.com

AED/reanimatie, burgerhulpverleningssysteem

Iemand die in Buggenum in nood is en acuut reanimatie of beademing nodig heeft, kan rekenen op personen uit eigen dorp of omgeving die opgeleid zijn om deze hulp te verlenen. Deze personen volgen jaarlijks (herhaling)lessen reanimeren en AED-gebruik en staan ingeschreven in het burgerhulpverleningssysteem bij de Gemeente Leudal. Zij worden opgeroepen door de landelijke hulpdiensten, maar kunnen vaak al eerder ter plekke zijn. Het is erg belangrijk dat het systeem blijft bestaan. Er kunnen levens mee gered worden.

Coördinator
Thea Eggels